Jag vet vem jag är när jag är med dig.

Snart ska jag ta min kick suit, dator, mobil laddare och lite av mina kläder och gå hem. Till villan. Efter att ha bott här i nästan en vecka så känns det nästan dumt på något sätt, att gå hem. Jag trivs här. Förut tyckte jag att det var lite läskigt att vara själv här men jag har nog lärt om lite. Hur kan jag inte sakna den sköna soffan, möjligheten till att spela in ett program, pausa och spola över reklamen, det varma golvet på toaletten, det underbart fluffiga täcken och den prefekta kuddden. Och självklart han som skedar mig om natten.

Hem kommer jag visserligen till en glad hund som mer än gärna myser. Men jag kommer hem till ett rätt så stökigt rum, en mindre säng och en ganska så total ensamhet.
När började jag trivas så bra här?

Det känns lite som att ha två hem. Som ligger precis bredvid varandra.

Nu ska jag göra klart ett skolarbete och sedan ska jag försöka komma ut lite. Och imorrn ska jag till skolan, vilket jag faktiskt ser fram emot!
/S

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback