När man känner det ena eller det andra.

När skuldkänslorna tar över. När man blir orolig över saker. När man inte kan sluta le. När man inte kan sluta skratta.
Vilka känslor behåller man? Vilka vill jag behålla?
"Det är alltid fel människor som har dåligt samvete."

Men hur fan gör man sig av med de känslorna?

Och när man är så glad att man nästan spricker, ska man behålla de känslorna för sig själv? Eller ska man dela med sig? Blir de känslorna mindre eller större om man delar med sig?
Ska man hålla vissa saker för en själv?

Tänk vad några ord kan ge en dåligt samvete. Och tänk vad några oväntade positiva ord kan göra så att man spricker av glädje.
De orden som jag fick skrivna till mig igår tog långt in i själen. Och där kommer de att sitta, så många år till. Och bäst av allt, orden kom från någon som inte ens känner mig. Fick nästan tårar i ögonen. Jisses. Undra om hon var medveten om hur glad jag blev?
/S

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback