Dagarna på dagarna, de är på dagarna.

Nu har ännu en helg passerat - snart är det sommar!

I fredags så kastade jag i mig bränd pyttipanna på fem minuter och det smakade apa. Jag förstår verkligen inte folk som tycker att pyttipanna är gott? Jag var illa tvungen att äta något som gick otoligt fort att göra så ja, jag drog igång plattan och lätt pyttipannan bli vidigrigare och vidrigare medan jag packade. Fyra kom jag hem och halv fem skulle jag jobba. Fi fan vad jag svskyr pyttipanna. På kvällen hade J nästan maten varm och det var uppskattat, som ni förstår. Vi hade en redig myskväll!

På lördagen så red jag efter lunch. Har man ett för jävla bra tålamod när det tar en kvart att sätta på bakskydd? Och tio minuter att sadla? Jisses. Båda två brukar gå på fem minuter, tillsammans. Men då fick jag akta mig för att bli upptryckt i väggen, vevande bakben och tänder i rumpan. Dina var på sitt allra rödaste humör. (Eller som jag säger - röaste) Hon tacktade något enormt och skrek och hade sig. Jag lät det bära eller brista, jag började med ett gärde. Som visade sig vara ett smart val! Först fick jag bara försöka hålla balansen när hon trippade och blåste upp sig men sen när jag kunde släppa på tyglarna så började hon springa med lägre huvud och stora språng. Hon travade precis som Diver, travaren vi hade. Stort och vevande steg. Jag lät henne trava av sig och vi galopperade några varv också, vilket var väldigt uppskattat. Sen bestod ridturen mest av skuttande, några bockningar och ett hastigt skrittande. Underbara häst! För visst tycker jag om henne fast hon bits och sparkas ibland. Hon är underbar att rida på, det är hon iallafall.

På kvällen så var det förlovningsfest hos Malin och Henke. Det bjöds på suuuper god mat, efterrätt, ost & kex. Kan ju säga att jag blev ruskigt mätt iallafall. Trevlig lördagskväll!

Imorse så vaknade jag av alarmet tio över sex. Upp och jobba! 06:45 - 21. Kändes inte så lockade imorse, jag menar vem är pigg en söndags morgon? Men nu när jag ska fylla i timrapporten så känns det finfint.

Kommer förhoppningsvis slockna ganska så fort ikväll. Kvällens måste: duscha och läsa ut boken.
/S

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback