Jag lärde mig att ljuga och hur ont det gör.



Den här krönikan ramlade jag över i söndags och jag blev nog faktiskt lite upprörd. Vissa kvinnor som anses vara starka, de hyllas. Vissa män som anses vara sköra, de hyllas.
Vem har rätt att bestämma sådant?
Inte jag, inte du, inte ni. Men jag tror att människor överlag tycker om att stoppa människor i olika kategorier. Varför vet jag inte, kanske tror de att samhället ska se ut så. Att samhället ska byggas så.

Jag hade så himla mycket tankar om den här krönikan. Men söndag är nog för långt bort i tid. De tankarna har redan blivit undankastade för nya tankar som behövde den platsen.

Fredagen var grym. Grym. Jag hade riktigt roligt! Några bilder därifrån kommer någon annan dag.

Idag tyckte jag att det var för kallt att rida för det blåste riktigt bittert ute. Så jag och Dina gick, en halv mil och det tog en hel timma. För Dina hade då inte bråttom. Hon tyckte att det var mycket mysigare att lulla fram än att gå i raskt tempo.
För övrigt så har jag spenderat några timmar i soffan nu. Med kladdkaka och svt play. Nu ska jag sätta fart och senare ska jag springa över och pussa lite på John.

Imorrn har jag bara två ynka lektioner. Härligt!
/S

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback