Fredag morgon och tankarna skenar iväg.

Jag minns inte riktigt vad han sa. Men något i stil med att det finns en dörr som det står ordet lycka på och det går att öppna den, det står inte tillträde förbjudet. Tycker på något sätt att det låter bra?

Mina pengar har en förmåga att rinna iväg lite nu. Studentkryssning. One piece. Tradera. Behandlingar. Men va sjutton, något måste jag få göra med min lön? Unna mig? Har ju faktiskt sparat mycket - men man måste unna sig också.

Igår sa jag också att jag hade en down-period. Men jag vet inte. Kanske inte har det. Bara det att det känns som timmarna försvinner och jag gör inge vettigt av dem.
Men just ja, anpassningsbar.


Fem år sedan. Vart tog tiden vägen?

Om du letar efter nån som möter din blick
under täcket en söndag i november
Om du letar efter nån som inte skäms för nåt
som är sig själv i vad som än händer

Om du letar efter nån som går att lita på
Om du letar efter nån som går att ändra på

Om du letar efter nån som är ärlig och rak
som inte erkänner allt i efterhand

Om du letar efter nån som ger mer än den tar
och nån som gör dig glad
mer ofta än ibland

Om du letar efter nån som går att lita på
Om du letar efter nån som går att ändra på

Om du letar efter nån som följer med dig ut
en fredag kväll på stan
Om du letar efter nån som säger mitt på ljusa dan
"jag är lycklig med dig"

då ska du inte välja mig


Jag oroar mig nog för mycket.
Idag är idag.
/S

Permalink Allmänt Kommentarer (2) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Jennifer

Aaaaw! Gud så fort tiden går! Härliga tider detdär :)

Postat av: Sofie

Det var det verkligen! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback