Skin som den sol du är.



Måste verkligen ta med kameran någon dag snart och ta lite kort på min höst (grininga) donna. Hon är verkligen stoig nu. Brunstig och kittlig. Ska köpa b-vitamin i veckan, kanske blir lite bättre då?

Idag var hon en riktig best i stallgången. Eller okej, hon kunde inte stå still och de där himla bakbenen flög omkring lite hur som helst. Så fort hon kommer ut ur stallet blir hon hur behaglig som helst..? Vi lastträna idag och hon gjorde framsteg, hon gick upp med ena bakhoven på rampen. Känns riktigt bra! Bakbenen är ju som sagt svårast.

Red upp till volten och red först dressyr och det gick kanon bra, galoppen var rund och fin. Hoppade också och jäklar vad bra det gick! Sen när tycker jag att hoppning är roligt? Ville inte sluta idag, hon bara rulla över som om det var världens självklaraste grej. Vi hoppade från båda hållen och alltså, fan vad bra det kändes. Höjde lite extra och hoppade ett räcke på 70 cm. Och för att vara mig Dina så, känns det jäkligt bra!

Det var häftigt för hon bara rulla över hindret, om och om igen.
Och grejen är den att hon var så behagig att arbeta med, hela passet. Hon brukar ju alltid spänna till i dressyren och då måste jag trava runt på långa tyglar tills hon slappnar av. Idag travade jag tre varv och efter det kunde jag redan skapa kontakt och hon accepterade det.

Efter ridpasset var jag nästan gråt färdig, därför att jag var så jäkla glad. Jag blir så stolt över henne! Det händer så mycket hela tiden! Vem vet, efter vintern kanske jag gör fler omhoppnings svängar än vad jag gör fina galoppfattningar i LB programmet. För efter vintern, då ska jag igång. Jag vill starta henne i dressyr då och nu är jag grymt taggad till att starta i någon hopp tävling också?

Jag kunde inte ha hittat en bättre häst. För jisses vad jag avgudar denna donna!
/S

Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Rebecka

Wiie, det är bra när man gråter för att man är glad! :D Jag ska vara hejaklack!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback