Men om det verkligen var så enkelt.

Idag var ett styckat rådjur, blåsten, diken, stenar, hästar, får, bröstan, reflextäcket, skogen, grenar, kossorna, traktorerna, grävmaskinerna, grushögen, sopptunnan och intet läskigt tyckte Dina. En tänkt lugn tur blev istället fyrtio minuter kämpande att hålla sig kvar i sadeln. Har aldrig sett henne så svettig heller.

Har dåligt samvete att vår tänkta mysrunda blev en svett runda.. Men det var då hon som gjorde att det blev en rodeo tur. För det var inte jag som blev rädd och tvärnita sådär 29 gånger eller ville springa in i ett träd.

Vissa dagar undrar jag hur min häst tänker? Igår var hon helt jäkla underbar och idag var det kaos. Hoppas på att det funkar bättre imorrn, då ska vi ju träna.

Som mamma säger, att alla dagar kan det helt enkelt inte gå bra. Och det är väl därför de bra dagarna uppskattas så mycket? För en häst kan man verkligen inte ta för givet.

Hon är rar ändå. Stod lugnt efter ridturen och tuggade på lite hö som jag gav henne.
Kaos ute - lugn inne. Lugn ute - kaos inne.

Sitter nu och försöker få mitt 2 minuter långa föredrag att bli fem hela minuter. Helt omöjligt ju?
Har ingen lust eller motivation till att plugga...
/S

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback