Lär mig konsten att kunna njuta av nuet.



Sitter och väntar på att ugnen ska bli varm, här ska de nämligen lagas lite mat.

Varför är det så mycket enklare att ta bilen till stallet vid halv åtta, än att gå till bussen precis samma tid? Imorse hitta jag en jäkla drös med motivation. Var uppe i stallet vid åtta och mötes av hästarna i stallet, åh det är så mysigt att vara i stallet sådär på morgonen.

Jag och Dina red upp till volten och dressyra. Jag har på en dressyr lektion haft en såndär "aha" känsla och då gick hon super fint. Men hittar inte riktigt den när jag är själv. Det är svårt att rida själv utan att ha någon som står i mitten. Jag hittar känslan några steg, men tappar den sen. Hittar den igen och tappar den. Men det är väl det som är lite av tjusningen, när jag en dag hittar känslan själv och kommer kunna behålla den.

Jag menar förut så var min "aha" upplevelse att hon travade rytmiskt med långa tyglar. Så visst jäklar går det framåt!

Efter passet i volten så red vi ut och galopperade massor på vägarna.
Fin fina häst.

Hon blev kanon svettig så under tiden hon torkade så hann jag med massor. Mockade boxar, sopade, städade, sorterade och hade mig. Om man har en riktig svett-fia så kan man inte ha bråttom hem.

Tre och en halvtimma spenderade jag i stallet och det var härligt. Nu ska jag snart äta, slänga upp fötterna på bordet och försöka plugga.
/S

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback