Inte för kärlekens skull, utan igår körde vi nog för fyllans skull.

Jag är inte så duktig på att hålla tal. Jag är inte så duktig att hålla koll på mitt glas.
Jag blir duktig på att dra mitt kort, tjoa om fler drinkar, jag får plötsligt mycket spring i benen, inget känns påfrestande. Mat blir plötsligt godare? Och även om jag inte är bra på att hålla tal så verkar jag tycka att det är roligt. Hösten känns inte längre lika kall.
Och allt detta berodde på alkoholen som jag hävde i mig igår.

Jisses vad roligt jag hade. Även om jag kanske var lite för högljudd, sprallig, lycklig och bara allmänt borta. Jag hade roligt. Jag tror inte att jag har haft såna här minnesluckor sen lumpen festerna som vi var på. Och ja, det är väl tre, fyra år sedan? Men kvällen var helt enkelt värd det.
Vi hade en anledning till att spåra.

De flesta av de andra kör ikväll med, det gör icke jag. Sitter i min ziperall och har ingen aning om hur jag ska spendera kvällens timmar. Det lär ju märkas.
/S

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback