I like the way.



Bara för att jag avgudar min rosa one piece! Den är så mysig. Den är det första jag tar på mig på morgonen och det sista jag tar av mig på kvällen. Myspys!

Dina fick också vara med på ett hörn. Vi red först en dressyr lektionen och den gick så himla, himla bra! Hon var kanon fin verkligen. Hoppningen gick också bra, fast jag åkte i marken eller leran.. Efter lite krigande så blev hon fin. Vore ju konstigt om hon inte testade mig i hoppningen, så mycket som hon testat mig i dressyren och i skogen. Men skam den som ger sig. Jag tycker ju lika mycket om henne ändå. Men måste jobba på att bli mer bestämd, men jag menar när har jag någonsin vart tuff i hoppningen? Aldrig är svaret. Hoppning är väl nyare för mig än för henne. Men hoppningen lär nog bli riktigt rolig när vi börjar komma mer överens. Även fast hon testade och höll på igår så tyckte jag att lektionen i helhet var väldigt rolig.

Man inser inte fören man har ramlat av hur tung ens kropp är, egentligen. Och mjuk..? Tur att jag inte har så långt till marken från Dina ändå.

Igår kväll red jag Omega på lektionen och jäklar vad svårt det är. Mellanåt gick han riktigt fint men ibland blev jag lite för stark i handen. Det är så jäkla svårt att gå direkt från Dina till honom. Hade ju lektionerna efter varandra igår. Dina är mer som en mjuk studsboll som far omkring och Omega är mer som ett tåg som bara går framåt..? Okej, nja. Den jämförelsen lät lite taskig. Men han är så mycket häst. Dina är i och för sig också väldigt mycket häst, men det är svårt att förklara - hon är så ja.. jag vet inte, men jag är ju så van med henne. Hon blir ju aldrig stark, utan bara het.

Ska ta och äta något, sen ska jag hem till Rebecka - vi ska projekta!
/S

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback