På självaste kladdkakans dag!

Nu ska jag blogga. Var ett par dagar sedan. Nu är det dags.

Skulle fira kladdkakans dag idag men........ tror ni inte att någon jävel hade ätit upp min kladdkaka?! Så jag fick istället trycka i mig tobelerone tårta och vaniljglass med krossad choklad i. Inte så tokigt det heller. Men det var inte kladdkaka.

Idag så dressyra jag på Filip och han är verkligen en bjässe. Lite av en finlands färja. Men en mysig sådan. Om man skulle jämföra Dina och Filip, ja. Om Filip är lite av en finlands färja så är nog Dina mer en.... kanot? Något sånt iallafall. Men han var mysig!

Vet ni vad? Nu ska jag komma till själva grejen, om vad det här inlägget skulle handla om, egentligen.
Om en sådan människa.
Ni vet en sådan människa som kan få en att le åt egentligen inget särskilt. En sådan människa som kan få en att skratta åt egentligen inget särskilt heller. En sådan människa som kan få en att känna sig lugn med bara blicken.

Och en sådan människa ska helst av allt vara en kille.
Och vet ni vad? Jag tror fakttiskt att jag har hittat en sådan människa, en sådan kille.

Jag brukar kunna var duktig på att formulera mig och hitta ord brukar inte vara några problem för mig heller. Men i hans närvaro så blir det svårare, nästan som om orden fastnar halvvägs från hjärnan till att de ska formas till ord. Och det är nog därför jag skriver det här? För min blogg kan jag skriva allt inför. Orden bara kommer.

Jag tycker verkligen om känslan av när han håller om mig när jag ska sova, när han lägger armen om mig och när jag känner hans andning i nacken. När jag själv omedvetet börjar andas i takt med honom. Eller när han stryker med fingrarna över ryggen, sådär så det kittlas lite. Eller när han pussar mig i pannan och ler mot mig efteråt.
Det är mysigt.

Även om jag suckar och säger ordet nej ganska så ofta så trivs jag med den här speciella människan. Tänk om han visste det lika väl som mina vänner vet om det.
Oj, vad rara meningar jag har skrivit nu. Dags för lite butterhet. (Butter låter bättre än bitter)

Denna måndag: Två lektioner i skolan och absolut ingen användning av datorn. Denna måndag: Onödig skoldag.
/S

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback