Du finns inom mig.

Dricker oboy och äter clementiner. Måste ju vara det ultimala vinter myset. Bara det att det inte är vinter just nu? *peppar peppar*
Det är bäst när det inte fint några kärnor, det är okej med en kärna. Men det är fan inte okej med fem kärnor i en klyfta!

Efter skolan så stack jag och red Dina, jag skyndade med allt utan att stressa. Bara för att få komma upp på hästryggen. Hann med en riktig långtur idag. Galopperade hela jägarna, ungefär 2,5 km skogssväg..? Mot slutet hitta vi ett riktitgt bra tempo! Jag funderade på vad jag skulle s säga om Dina, för- och nackdelar ni vet. Med rindingen. Fördelar som jag kom fram till: Motiverad, känslig, energisk, Har lätt för sig, lyssnar bra på skänkel och röst, mjuk i munnen, bra steg och rytm. Det var det som ploppade upp i huvudet. Nackdelar, eller rättare sagt sådant som jag behöver jobba med är övertändheten, blir lite skev i galoppen (övertaggad), spändheten och att väldigt mycket är farligt. Kunde inte bestämma mig om hennes studsningar är en fördel eller nackdel? Inget av dem kanske? Det är verkligen hon och det är ju inte något ont i det hon gör. Och jag har ju lärt mig att sitta kvar (peppea peppa) så det tillhör nog helt enkelt den hon är.

Jag kom även underfull med idag att hon märker direkt när mina tankar är på andra håll. Hon börjar då direkt att gå i bågar eller så svänger hon bara ut i skogen. Mys tjejen.

Idag var sista måndags lektionen och jag avslutade den bra, tillmsammans med fillebullen. Kändes lite sorligt och jag kommer sakna det. Kändes som att jag lämande ridhuset på obestämd tid...

Vi hade en andra klassare hos hos idag och jag och min grupp berättade om hur andningen fungerar och ja, shiet vad slut i huvudet jag blev. Ljudnivån och det tempot. Skulle nog aldrig palla med att jobba med barn på heltid..

Min dag har vart jäkligt fartfylld. Åkte tidigare till skolan för att förbereda. Hade barnen till klockan ett, minus lunchen då. Klockan ett så tog jag bilen och åkte direkt till stallet. hade sån jäkla dånande huvudvärk så orkade inte ens lyssna på radion, körde hela vägen i total tystnad. Efter tio minuter i stallet så släppte huvudvärken, tack och lov. Var där uppe i lite mer än tre timmar, red, fixade, tog in hästarna och gjorde det klart för kvällen. Åkte hem och åt, tog inte ens av mig ridkläderna. La mig i soffan en halvtimma och sedan var det bara att åka ut till ridskolan och rida järnet. Och nu ska jag plugga och duscha.. SLUT SOM MÄNNSIKA.

På bara en måndag? Och hur fan hade jag tänkt att jag skulle ha energi hela veckan? Lycka till!

Imorrn åker jag dirket till stallet från stan, igen. Sedan på kvällen ska jag mysa ner mig i hans famn och kolla på DH. Åh, ser fram emot det. Mest mysandet då.
(orkar inte läsa igenom och ändra stavfel och likandne, är alldeles för trött..)
/S

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback