Söndagar borde det finnas fler av, helt klart.

Min lördag var galet bra!
Börjde min morgon med att vara i stallet, som jag redan har skrivit om? Sen styrde vi bilen mot Österåker där vi kollade på fotboll och jag ska dirket erkänna att fotboll är roligt att titta på. Sen om det är själva sporten som är rolig det är diskussionsbart helt enkelt. Efter en liten tripp runt i skogarna med alldeles för snäva svängar så skjutsade jag hem Effe och sedan hamnade vi på vogtan's altan där de fortsatte sitt vindrickande och medan jag njöt av godiset som fanns kvar lämnat. Efter en stund blev vi rastlösa och tog en tripp med en annan bil, en grym bil att köra. Den bilen var det ju bra drag i om man jämför med min lilla rostiga bil! Jag avgudar känslan av lite okontroll, särskilt när adrenalin kickarna kommer. Egentligen handlade det nog mest om tur, ingen skicklighet alls där. Men kul var det!

Igår kväll såg jag även filmen The Machinist med en väldigt mager Christian Bale. Det var en såndär konstig film som total vänder framåt slutet. Även om jag fortfarande inte riktigt fattar alltihopa som hände så var den bra. Jag tycker om filmer som total vänder, när de slutar som man inte alls hade tänkt sig.

Sen kväll och tidigt morgon blev det, klev upp vid sju och gick ner till bilen och hämtade R sedan körde vi mot ridskolan. Det var nog den bästa morgon jouren vi haft, bara två ridskolehästar gick inne och de där ute skulle ju bara ha hö. Så ja, skön morgon helt enkelt! R skulle vara kvar i stallet så jag höll henne sällskap till de andra kom. Vi pratade om mat, sån där god mat som man bara vill trycka in allt i munnen, samtidigt. Typ som kebab, köttfärssås, tacos, pommes och så kom vi fram till att godis ska man trycka in en hel näve i munnen. Det är godast då. Jag fick rysningar när vi pratade om hur gott det är med fritrerade pommes, åhhh. "Det riktigt knullar i munnen" som R säger. Sant!

Nu ska jag lägga mig i soffan och kolla på tv. Ska försöka plugga lite sen, allt ska in på onsdag, senast..
/S

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback