Will you let me be myself?

Inatt sov jag någon ynka timma, låg och stirrade i väggen hela natten. Ängsligheten kom som väntat och jag kunde inte annat än att ligga still och låta tankarna vandra, sådär otäckt som de gör ibland. Med någon sovandes i rummet, det gör allt lättare. Eller känna tyngden av någon annans kropp i ens smala säng eller höra någons tunga andetag. Det är sånt som hjälper, det är sånt som får mig att somna.
Eller en arm runt midjan.
Får nöja mig med hunden som trogen ligger vid fotänden och snarkar.

Dagen resulterade i att en trött Sofie blev ledsen av inte så hårda ord på mattelektionen av en satans vikarie.
Jag kommer inte ens ihåg om det var innan eller efter matten som jag äntligen fick utlopp för gömda känslor, jag skrattade så andnöden tog över. Jag älskar att skratta.

Den dagen Rebecka får en krönika publicerad, då ska jag börja plugga. Har jag hunnit tagit studenten så ska jag fan i mig börja plugga ändå. Det är bara för henne att börja skriva. Och helst av allt ska ju krönikorna handla om mig också. Hon tycker inte om mina morgondags planer, hon svarade inte på mitt glada sms förut. (DET ÄR EN PIK SÅ DU SKA KOMMENTERA DETTA BLOGGINLÄGG)
Bara så du vet.

Mitt glada sms handlade om att min kära häst har fått bak skor. Jag började tvivla på att det skulle vara möjligt men idag så funkade det och fi fabian vad skönt det känns. Vi var ute och galopperade i galoppbacken hon och jag. Vilken häst! Hon har power så det heter duga.
Åh vad jag tycker om henne.
I min rödhåriga dam finns det spår av min älskade vän Robin.
Precis som honom så är hon svårskodd, kissar gärna i gången så det skvätter i hela stallet, biter mig när jag spänner sadelgjorden och pratar med en när man kommer in på morgonen. Jag saknar honom något otroligt. Men det känns som att denna rödhåriga dam behöver mig lika mycket som jag behöver henne.

But there are things you need to know about me
I'm weak right now, so weak right now
I need proof before I dare to open this heart
So I've prepared a quiz for you

Would you freak out if I said I liked you?
Do you walk the line?
Is your IQ higher than your neighbours?
And is it very much higher than mine ?

Can you sleep when I grind my teeth?
Do you look away if I slob when I eat?
Will you let me be myself?
Can you at all times wear socks? Because I'm still scared of feet

And if I'd fall, would you pick me up?
If I'd fall, would you pick me up?


Har blivit alldeles förälskad i den här låten. Den är fin.
/S

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback