Länge sedan? Men ändå bara ett par dagar.

Sist jag bloggade var i onsdags, så var ska jag nu börja?

I torsdags så minns jag knappt vad jag gjorde?
Åh, vad trög jag är. Jag var ju i Ullared i torsdags..

Okej vi börjar där: i onsdags natt så klev vi upp vid halv fyra och satte oss i bilen och styrde bilen mot Ullared då. Jag sov från och av och var inte så himla grinig. Brukar ha sånt jäkla morgonhumör, det kom nog mer fram i kön när jag fick reda på att vi skulle stanna ännu längre där borta..
Men iallafall, mamma och jag minglade runt och plockade på oss allt möjligt. Var inte så mycket folk alls som jag trodde!


I fredags så blev det marknad här i samhället med kusinerna, vi minglade runt och åkte karuseller. Eftersom de var för små för den de ville åka så fick jag åka med och pinsamt nog så skrek jag värre än vad de gjorde. Mysigt var det att ha ett barn i båda händerna, åh vad jag tycker om dem! Jag ska se till att min pingla en dag blir en riktig hästnörd, mer än vad hon redan nu är!



På kvällen blev det förkkrök hos vogtan på ballen för att senare dra bort till parken. Det var roligt fram tills mina förtvivlade känslor tog överhand, då klev jag ut genom grindarna - innan känslorna tog total övertag. Jag skenade från parken hem till gatan fort som sjutton, la mig och kollade på bb innan jag fick sällskap.

Efter några försök till att somna om på lördagsmorgonen gav jag upp, bädda ner mig i soffan och kollade på både bb och filmen När Harry mötte Sally, eller när Sally mötte Harry? Låg och blunda en stund innan jag tvingade mig själv att gå hem, maten var klar och efter jag hade ätit så hamnade jag i skinnsoffan. Klockan halv tre började lektionen i volten, både jag och Sofia red och det gick riktigt bra för oss båda! Dina som annars brukar vara spänd som en nyspänd fjäder i volten där uppe var avslappnad och tyckte att det hela var roligt. Jag tyckte om upplägget på lektionen, vi skulle mest hitta balansen, rytmen och den röda tråden. Det var verkligen en välbehövligt lektion och känslan som jag hade då ska jag ha med mig i skogen när vi är ensamma och börjar kriga.
Men vad jag tyckte om min donna igår!

Igår kväll så bestämde vi att vi skulle spontan grilla, vi hittade pommes, korv och sallad. Kan ni gissa hur gott det var? Både jag, Ragge och Murvel åt alldeles för mycket plus att jag åt massor choklad efteråt också, som var super gott.

 

Vi blev framåt halv tio rastlösa och bestämde oss för att ta en roadtripp med världens roligaste bil, igen. Den bilen alltså!
Vi bestämde oss för att åka och kolla på grunden av ett gammalt slott som ligger uppe i skogarna. Jag vet inte hur många gånger vi i ren panik skrek och sprang, eller okej Agge var lugn medan jag och Murvel hade panik. Det slutade med att Agge helt enkelt fick hålla mig i handen, haha!
Gammalt och okänt är jäkligt facinerande, så är det bara.
Jag vill se mer av sånt här!

Idag ska jag ta tag i saker och ting och packa upp allt jag köpte i Ullared. Sen ska jag rida och ikväll blir det bb finalen med sällskap!
/

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback