Brännboll är absolut inte min grej - men vinna är absolut det.

Är trött, som ett riktigt jäkla as. Däckade i soffan vid halv tre, vaknade nu. Bra Sofie, bra! Kommer ju verkligen att kunna sova inatt?

Anledningen till att jag var så trött var den årliga brännbollsturneringen. Vi spela överlägset och vann varenda match, jag tror aldrig att vi var under hundra poäng? Medan de andra låg på typ sjuttio, åttio.. pinsamt!

Jag är verkligen inte bra på brännboll, inte på en fläck. Men jag peppar, skriker och skrattar. Jag berömmer varenda lyra, varvning och ja, vad som helst egentligen. Jag skriker så fort någon i de andra lagen gör fel eller fuskar. Min röst är borta nu och min hals svider.

Jag vet inte hur många gånger som alla i klassen har skrattat åt mig? För varje gång bollen kommer mot mitt håll springer jag åt sida och skrattar. En gång tog jag bollen, men skrek hela tiden "jag vill inte, jag vill inte!"
Jag gjorde istället det som jag är bäst på, skrika och peppa.

Vilken enorm lättnad det var att vinna hela turneringen iår igen! Jag är så himla stolt över min klass, vi är verkligen grymma! Och grym är jag som gjorde sista matchens absolut sista varvning, oh ja!
Vinnare av varenda match, bra där 2cd!
"Veni vidi vici"
/S

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback