Facinerad - avskräckt?

Har sen sist hunnit med mycket, för mycket?

Har spenderat tid i stallet, guldsporrarna, blivit bränd i ansiktet, sovit alldeles för mycket och för lite, pressat i solen och igår var jag i stora staden också. Jag är fortfarande trött?
Märks sorligt nog att man är ifrån landet, pinsamt.. Hade ansiktet limmat mot fönstret när vi åkte runt i Stockholm och hela tiden "titta där!". Facinerad? Bara förnamnet. Såg allt vad en människa kan se, tycker iallafall jag. Under en bråkdels sekund så var jag sugen på att flytta dit, till staden där allt händer? Men insåg ganska fort att den staden inte är något för mig. Fast jag satt bredvid och hade noll kontroll över bilen så var det ändå jag som skrek och suckade åt alla, va de inte invalider så var de psykopater hela högen..

Min far som körde sa att jag skulle få magsår av att hålla på att irritera mig över alla och deras missar som de ständigt gör. Sant? Ja antagligen. Inga magsår fick jag inte men huvudvärk och tröttheten var total. Stackars mig. Jag har kommit fram till att jag inte kommer att flytta till en sådan stor stad, tyvärr.

Om man kör till och från Stockholm två gånger om dagen i 365 dagar så förlorar man väldigt mycket pengar. Nytt för mig, men där uppe (nere?) så får man betala avgifter för att köra? Skumt, men antagligen rätt så smart..

Har för er som vill veta inte sminkat mig sedan midsommar, så ikväll blir det smink och lite alkohol!
/S

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback