Vaken på natten och drömmer på dagen.

Sju dricks glas + ett vinglas
Två tallrikar
Fyra försenade böcker som ska lämnas in i skolbibblan
Tomma och halvtomma vinflaskor
Fulla ciderburkar
Fanta flaskor med små skvättar kvar i.
En chokladkalender ligger kvar i min blommiga soffan.
Halvklara byxor ligger på soffkanten.
Tretton stycken bläckpennor.
Kläder i högar och massor annat onödigt ligger staplat.
Kanske dags att slänga mina tre tomma hårspray's flaskor?

Och jag säger att jag vill flytta hemmifrån. Jag har nog alltid levt i en ända stor röra, ibland trivs jag med det och andra stunder vill jag ha det kliniskt rent.
Min obäddade säng med udda sängkläder ser inbjudande.

För det mesta trivs jag med mig själv, visst har jag mina stunder. Precis som att jag älskar att direkt innanför husdörren dra av mig kläderna och dra på mig pjamasbyxorna och en gigantisk stor tröja. Skulle jag kunna ha ridkläder dygnet runt - ja då skulle jag det.

MEN vet ni vad jag hittat? Min mattebok! Jag vände upp och ner på huset och av en slump en vecka senare ser jag en lagom gömd påse, men den där jäkla matteboken liggandes i. Först ville jag riva ur alla siderna, men trots allt - nu är jag inte skyldig skolan femhundra kronor. pust!

Nä, nu skenar tankarna iväg. Ska göra ett försök till att göra något vettigt.
/S

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback