Jag skulle springa efter, men trampade snett.

De har börjat sända serien The OC igen och jag tittade på avsnittet som gick förut. Det var ett av mina favorit avsnitt. I slutet när Ryan hittar Marissa i en gränd avsvimmad, hon tog en överdos och han hittade henne och bär henne därifrån. Hur romantiskt är det inte? Okej, hon är ju avsvimmad men vilken kille!
Jag älskar verkligen den serien.


Det är fel scen och fel bild. Det här är taget från den scenen då hon dör.

Jag har tänkt på en sak. Det är alltid killen som räddar tjejen. Jag kommer inte på en ända film just nu som det är tvärtom? Visst är OC en serie bara, men det är samma sak i så många andra serier och filmer. Är det den synen vi har? Tjejer framställs som jäkligt svaga. Är det så det ska vara?

När vi hade etik så snackade vi nästan bara om att det finns två sidor om hur en tjej ska vara. En tjej ska vara oskuldsfull, fin och sköta sig ypperligt. Men den andra sidan ska vara allt som har med sexigt att göra, lättklätt, lättfotad och vidare.
Vad är det för krav som ställs?
Det finns aldrig något mellanting och det gäller väl nästan allt, det mesta känns så extremt eller bara lamt.
Ibland kan jag inte sluta fundera på hur det egentligen går runt, med alla olika åsikter som all världens människor har.

Vad är rimligt? Vad är lagom?
Jag vet inte.
Vem vet det egentligen?
/S

Permalink Allmänt Kommentarer (5) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Rebecka

Haha, jag blev skitglad när jag såg att de hade börjat sända den nu! Fast det är tråkigt att jag har sett massor redan OCH att det sänds mitt på dan, vem kan kolla på liksom??

Postat av: Sofie

Ja!! Jag blir bara så saligt kär. Ja, jag menar vem sjutton har tid att kolla på det halv tre varje dag? (Vi som inte har något vettigare för oss?!)

Postat av: Rebecka

Haha, jag ska nog prata med rektorn sen.. "Snääälla, kan jag inte få åka hem tidigare, du vet - det är OC klockan halv tre!!" :D Hon är ju en schysst tant (läs: eller inte), hon går nog med på det!

Postat av: Sofie

TACK FÖR ATT DU PÅMINDE MIG! Ja men det är ju faktiskt nödvändigt, visst borde tanta förstå? haha!

Postat av: Rebecka

Ja, hon har ju varit ung! Och om inte annat så försöker hon ju hålla sig ung! :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback