Alltså, jisses!

Vad jag är nervös! Imorrn ska jag infinna mig på praktiken klockan 4. Det hade vart bättre om jag hade börjat typ, 7. Då hade jag vart för trött för att vara nervös! Jag kommer hinna springa runt i huset som en dåre och bara vara nervös imorrn. Nya människor och nya rutiner, jisses! Vem fasen kom på det här med att vara nervös?

Som mamma säger om och om igen, det kommer gå bra. Händer det något pinsamt, skratta bort det. Kanske inte sånt där klassiskt skrattanfall, jag får lägga band på mitt kära skratt. Har inte heller bestämt vad jag ska ha på mig, ingen för kort och inget urringat.

Tänk på mig imorrn vid klockan fyra, för jag lär vara lika nervös då som jag är när jag väntar på slutresultaten på en dressyrtävling eller när jag ska hoppa en bana med Omega. Pirr i magen och skakande knän!

Tänk på något annat, krig, svärd, blod. Undra hur ont det gör att få ett svärd i magen?
Det funkar iallafall när Rebecka ska prata i telefon och då får jag ju INTE skratta.
Känns lite dystert, kan tänka på komplicerade ord som Hippopotomonstrosesquippedaliofobi eller Transientintermodulationsdistortion?



Eller den här bilden kan jag ju tänka på, den känns komplicerad.
Nu ska jag ta mina förvirrade tankar och kolla om det erbjuds något bra på tvn. Enn dumburken som min favorit tant alltid sa.
/S

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback