Vilken dag!

Klev upp halv åtta imorse och åkte upp till stallet och mockade och släppte ut hästar. Dina är verkligen hur go som helst. Vi stod i solen och myste, eller rättare sagt hon stod och myste med min mössa.
Sedan hem och ta en snabbdusch och springa bort till tandläkaren och bli karvad i munnen, fi fabian vad de blödde i munnen på mig. Stackars mig.
Direkt när jag kom innanför dörren så blev det en tur upp till stallet igen för att se hur det stog till i hagen, allt var lugnt så vi åkte hem igen.
Efter en timma så åkte vi upp igen, med Sofia i baksätet då. Vi red ut en sväng i det härliga vädret. Dina tyckte att djup snö var otäck, men annars gick det finfint.
En riktig tuff donna det där, mitt tålamod kommer nog gå på max mycket i framtiden innan jag hittar "knapparna". Men det känns bra det här!
Och nu sitter jag här och lyssnar på Jonny boy och njuter av att bara luta huvudet bakåt.
För om några minuter måste jag äta för att sedan åka ut till ridskolan, där väntar en markarbetslektion på mig.

Inatt kommer jag forhoppningsvis somna gott.
Idag är jag en riktig hästnörd, men det är ju så med nya hästar i nya miljöer.
Men fan va härligt de känns!
/S

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback