Hur sjutton fick jag plats i en nittio säng.. för bara några veckor sedan?

Potatiosmos med persilje smör i är nog fan det godaste som finns.. Okej jag överdrev lite nu. Men bland det godaste, helt klart. Jag har precis ätit det om ni undrar.

Klev upp tidigt imorse, skulle ha morgon stalljour ute på ridskolan. Det var en minst sagt effektiv stlljour så vi var klara efter knappt två timmar. Då gick jag tillbaka till mig säng och påvägen dit åkte kläderna av stegvis och jag rullade in mig i mitt sköna täcke, med de skönaste sängkläderna vi har. Fy faro var porrig den där meningen lät. Men jag menade det inte så. Tänk er.. mysigt istället. Drog några avsnitt av Danne & Bleckan och kollade på ett annat program också, men det är ju nästan för pinsamt att skriva namnet på. Så vi hoppar det helt enkelt. Sen kollade jag på Musikhjälpen och somnade till det. Hade då två hundar, varav den ena sov i min famn. En grinig katt. En mobil, en tvkontroll och en dator. Frågan är ju som rubriken lyder, hur fick jag plats i min andra säng egentligen? Och då brukar jag ha en tredje hund vid ryggen. Det är faktiskt sinnessjuk skönt att ha en större säng, fast det vill jage egentligen inte erkänna.

Red med Sofia idag, första ridturen i snö var det. Himla mysigt var det! Det ska bli så skönt att kunna rida mer konturnetligt eller hur det nu stavas. För jäklar vad hon var pigg idag. Men hennes personlighet är ju underbar.

Jag sa fatiskt högt igår att jag skulle plugga.. men så blev det ju inte. Så att..
/S

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback