Vill längta tillbaka och säga fy fan vad roligt.

Har sån himla huvudvärk. Roligt förresten att börja inlägget med något negativt? Men förutom det (plus lite ångest över framtiden) så är jag glad. Men tisdagar är rätt tuffa ändå. Agnes sa imorse att hon tyckte att tisdagen är den sämsta dagen i skolan och jag sa att det är onsdagen, på grund av alla lektioner vi har då. Men nej, tisdagen är nog fan i mig värst.. Det är lixom.. tisdag?



Nu när jag har en mac dator så bjuder jag på mycket fler bilder än innan, även om de flesta är på mig själv..
Idag hade vi skolfoto, jag fick stå i mittenraden - antagligen för att jag bönade och bad om det. Ville verkligen inte sitta. Har man höga byxor så är det inte smickrande att sitta, måste då hålla andan för magen, sträcka på mig (utan att se högfärdig ut?) och hur har man benen? Raka? Det ena över det andra? Nä, sitta är inte min grej. Jag behöver stå upp. Rebecka hamnade framför mig på et stol, jag la handen på hennes axel. Mitt turkosa nagellack skärde mot hennes tröja, jag sa att det inte gjorde något - det är ändå vårt sista kort. Ja, vårt sista skolfoto. Lite ångest..? Ja.

Sitter och lyssnar på Lasse. Kom ihåg mig. Den är så himla fin.
Nu kom jag föresten på mitt största problem för dagen: Vad ska jag ha på mig imorrn? Imorrn har vi natur-dag-med-klassen-långt-ute-i-skogen. De säger att man ska ta på sig något oömt. Oömt för mig är.. ridkläder? Och gummistövlar. Men det funkar ju inte. Man kan ju inte klä sig för fint, inte för sportigt och absolut ite för sunkigt. Jisses vad töntig jag låter. Tar på mig ngåogt som ligger framme bara.

/S

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback