Ser på livets ljusa sida med gott humör!


Jag skriver det här väldigt ofta nuförtiden, men fasen vilken häst jag har! Jag skulle inte fungera utan henne. Hon får mig verkligen att må bra, att släppa allt annat. Hur jag skrattar åt henne när hon busar och hur hon får mig att rysa när hon sänker huvudet och börjar arbeta. Hur hon får mig att må är helt otroligt.

Red lektion idag med henne, red med martingal istället för gummisnodd. Fick känna på hur jag ska rida för att få henne att slappna av utan gummisnodden, vilket är jätte nyttigt för mig. Målet är ju att jag ska plocka bort snodden till slut och för att kunna göra det så måste jag ju kunna rida henne avslappnat. Jag är så himla nöjd med dagens lektion, för jag fick verkligen känna hur hon ska gå utan snodden och hur jag själv ska sitta. Och jag är jätte lycklig över berömet jag fick för min egna sits. Inga olater här inte! Trodde att jag hade samlat på mig olater nu under sommaren, men har fått mycket bättre balans och hållning. Så härligt!

Mamma filmade passet och det var nyttigt att titta på! På bandet finns även en provridning på Dina, ett pass där jag hoppade henne, en lektion med snodden och lektionen från idag. Så jag bänkade upp och kollade på allt och jisses vad vi utvecklas! Dinas mer avslappnade steg och min sits.

Vad livet är härligt.
/S

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback