Ni vet, nya städer - nya människor!

Har i helgen insett:
- Att bilresor upplevs bäst genom att sova.
- Att olika städer ser väldigt olika ut.
- Så i kön i 40 minuter på Mcd är inte så nice.
- Barn är söta.
- Barn är jobbiga.
- Kassörer som spiller ut mat är underhållande.
- Maskerad affärer är de absolut bästa affärerna som finns.
- Underkläder med "bomb effect" är grymt roliga.
- Trosor är tråkigt att köpa. "De ska ju ändå av..?" hehe..
- Att hålla i en coca cola flaska är ett stort ansvar.
- Alla datorer förutom min egna avskyr mig..
- Det är inte så mysigt att vakna till kristen musik som dessutom är på högsta volym.
- "Tomas 40+" var en fin person som under kvällens gång fick oss att skratta.
- "Peter" bowlade för första gången och ägde. (För övrigt en gammal vingåkersbo!)
- Thai kvinnor som är 150 cm långa är de bästa dansarna
- Arvika vet inte hur man dansar - så vi lärde dem. (Stundtals jag, helt ensam på ett dansgolv..)
- I Arvika bor det mest blöjraggare och volvoraggare med stora baslådor.
- I Arvika bor de trevligaste människorna jag träffat.
- Ska man åka taxi kan man inte avra någon mes.
- Det är skönt att åka taxi klockan halv tre på natten.
- Enlig taxi mannen, "fittor ska inte vara på vägen!"
-
Gå en halv mil på natten är inte så jäkla hippt.
- I Arvika finns det mer backar än plan mark.
- I Arvika ska man gå på bron, inte under..
- Det är trevligt när killar med dialekt förklarar vägen hem och dessutom följer med en bit.
- På Mulan så har de mickar nder bordet.
- På Mulan så ler de även snett åt en när man frågor något.
- På Palladium är toaletten på övervåningen.
- På Rajjjens bör man inte medta alkohol.... haha!
- På Olssons Brygga lyssnar man på bra musik.
- Framför scenen på Maggio kunde killarna texterna bättre än tjejerna?
- Arvikas egna coop har de billigaste kassarna.
- Satyer kan vara roliga.

Arvika är något större än Katrineholm, det bor några fler i Arvika bara. Men Katrineholm är en ful stad. Arvika är hemtrevlig och fin.

Olssons brygga: "Där hänger stockholms bögarna, men det är nog bäst där ändå."
Mulan: "Full och desperat, då går man dit. Men intre fören halv ett!"
Rajjens: "Ja, där passar nog ni in.."
Palladium: "Kan vara toppen men kan också vara botten"
Push bar: "Dräggiga och törstiga människor hönger där."
Omdöme av två helt random snubbar som glatt svarade på min fråga. "Vart går man i Arvika?"

Bildbomar kanske någon annan dag!

Jovisst, har också insett hur mycket jag saknar min hund och min häst när jag är borta såhär. Och självklart mina andra fina vänner, men vet ni vad? Jag hade det för jäkla roligt!!
/S

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback