När vinter isen ligger klar - kom ihåg mig då.

Vilken hemsk natt.
Stoppade i öronproppar och la mig vid halv tolv? Var så himla trött. Men somnade inte, fanns ingen luft i rummet. Vid ett tiden öppnade jag fönstret och dissade öronpropparna för inte ett ljud hördes utifrån då. Somande fort. Vaknade vid tre av åskan. Hunden flåsade och skakade. Hon fick vara på golvet, livrädd. Orkade inte. Stängde fönstret och drog i ett par nya öronproppar. Mest för att slippa lyssa på hundens flåsande. Luften i rummet försvann fort igen. Rummet lystes upp av blixtrarna genom rullgardinen. Strömmen gick. Somnade till slut och när jag vaknade vid elva så dunkade huvudet och min nacke gjodre ont. Eftersom jag knappt sov något mellan fredagen till lördagen så såg jag fram emot att få sova nu, men där sket det ju sig.
Jag avgudar nämligen nätter då jag kan sova tills jag vaknar av mig själv, utan att någon stör mig, som hundarna ofta gör..

Drömde om att jag och mamma var på affären, vi skulle ha vanlig marabou choklad. Det vr slut och skulle aldrig mer tillverkas så det var kaos på affären, alla ville ju ha den sista kakan. Istället så hade de kommit med fryst b-choklad som skulle ätas fryst. Inte gott. I drömmen kom jag även på att jag ville färga håret grönt. Men det blev rött.

Nu ska jag göra allt jag kan för att bli av med huvudvärken.
/S

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback