Jag skulle inte vara någonting utan det jag gör.

Imorse klev jag upp vid nio, det regnade. Gick och la mig igen. Vaknade vid tio, då hade det slutat så då drog jag på mig ridbyxorna. Blev förvånad när jag såg hur rena de var. Lera, svett, säkert hästbajs, alovera, flugmedel, hovolja och allt annat tänktbart gjorde mina blå rutiga ridbyxor mer.. brun rutiga? Vad äckligt, egentligen. Mina ridbyxor tvättas inte så ofta helt enkelt, kanske bortde bättra mig? Rider ju mest hemma nu ändå så, hehe. Men iallafall, drog på mig mina rena ridbyxor och de mönstrade stövlarna, styrde bilen mot stallet och njöt av morgonen. Red ut på en såkallad effektiv galopptur, vet inte om jag eller Dina hade roligast. Lika svettiga var vi iallafall. Vad jag avgudar henne.

På eftermiddagen så hamnade jag i en av vingåkers skönaste soffor, hemma hos Agnes. Vi kollade på Don Juan och ja det var bra, men skum.


Johnny Depp gjorde ju hela filmen iallafall.

På kvällen nu så red jag lektion. Dressyr lektion med Jessie. Åh vad jag tycker om henne. Hon är hel mysig. Lite som min donna. Rödhåriga ston, ja tack!

Imorrnbitti ska jag gå upp vid nio, äta en snabb frukost och sedan ska jag rida lektion med Dina. Sen ska jag ta det lugnt och bara vara. Tills kvällen, då blir det lite kvalité tid med sällskapet.
Så ser min sista sommarlovs dag ut.
ångest.
/S

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback