Härlig galopp runda och kojakt - lördag kväll ja!

Följde med in till stan idag och kollade på H&M's lägenhet, de total renoverar den och ja, det var rörigt.. Tog med mig Pepzi och promenderade på Hälsans stig. Det var mysigt. Bara det att hund folk antagligen är den socialaste folkgruppen.. Brukar alltid ha musik när jag promenerar, men idag njöt jag av tystnaden och hundens tassar mot stigen.

Efter det åkte jag upp till stallet, vid halv sju ungefär. Och ja, det blev en lördagskväll i stallet. Jag njöt av lugnet. Hade radion på men på låg volym, de spelade förfest listan och jag nynnade med. Jag och Dina tog vår(min?) favorit runda, runt kvighagen. Hon studsade och busade som vanligt och jag njöt som vanligt av hennes energi. Vilken donna! Hon har precis lika mycket energi i första galoppen såväl som den sista.

Efter ridturen, vid halv nio ungefär så fick jag gå på kojakt. Några kalvar hade rymt och jag tänkte att jag skulle valla in stackarna. Det gick bra, tills en blev själv kvar. Han förstod inte hur han skulle bära sig åt för att komma tillbaka till sin skrikande mor. Så han blev arg.. och jagade upp mig på en sten. Där stod jag tills han tröttnade. När jag skulle tillbaka till stallet så sprang jag, med mina gummistövlar. Han blängde på mig. Stackarn.


/S

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback