första september idag ja.

Känns lite sådär faktiskt, för nu är det höst, punkt.
Såg det första höst trädet idag, det hade knallröda löv. Men det konstiga var att det bara var det trädet som hade förändrats sig. Ska se om jag kan få med mig kameran och fotta det någon dag. Imorrn ska jag förhoppningsvis till skolan och jag ska försöka vara där hela dagen. Skolfoto imorrn med, urrs tycker inte om det.
Imorrn blir det ingen ridlektion, måste komma lite stadigare på fötterna först. Annars blir jag väl liggandes igen.
Imorrn får förhoppningsvis Robin en sko, om det funkar. Skulle vara så skönt att han tillåter skoningen den här gången.
Förmodligen kommer jag få skriva ett prov på fredag och jag har inte kunnat plugga något när jag legat hemma, så ja. Urs för andra gången, plugga är inte min grej!
När jag fått bra betyg är för att jag fritt kunnat skriva utifrån mig, mina tankar, mina reflektioner. Det är mitt sätt att "skriva av mig". Jag har aldrig fått bra betyg i något "fakta" arbete, det vill säga prov. Jag kan inte omförmedla fakta, det åker in i ena örat och ut ur andra.. Frustrerande. Kan inte förstå varför jag ska ha såna svårigheter med att lära mig, att kunna läsa in fakta. På gymnasiet har jag fått mvg på en del uppgifter, men det har varit såna uppifter som man ska skriva utifrån sig själv. Hitta lösningar, diskutera. Det är min grej, det är en stark sida jag har. Det här med fakta, nej de funkar inte. Därför jag hatar att sätta upp mål som lärarna vill att jag ska göra, suck. Jag vill kunna ta studenten, that's it.

Förresten, tillbaka till Robin så friserade jag honom idag - han blev jätte fin! Klippte manen kort, trimma luggen lite och tvättade och borstade igenom svansen så den blev sådär fluffig. Vet ni vad? Jag trimmade med borstar och pälsglans så han nästan blev sådär tävlingsfin. Vad jag saknar't. Att fixa hästen inför tävlingar. Det är ända gången han står still när jag fixar runt honom - när han ska bli tävlingsfin.

Gammal bild. Men ska ta med kamerna upp någon dag.
/S

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback