Ut med det gamla, in med det nya?

Jag avskyr den meningen.
Det är alltid roligt med nytt, absolut. Men jag avskyr att slänga/ta bort/skicka iväg saker/grejer/annat. Tex, som sälja en häst, byta byrå, byta dator/mobil och slänga något gammalt plagg. Är det ens normalt att känna så? Få skuldkänslor för att man byter ut en sliten byrå? Eller byta upp sig med en bättre dator? Jag får dåligt samvete.


Bilden är tagen från ägarens blogg.

Låt mig presentera Robin's nya boxgranne, Mr B!
Miramis, Berenad, Bejna - kärt barn har många namn?
Dena herre ska få bort lite sommarmage och få upp lite flås, vi ska lära känna varandra, sedan är planen att vi ska trimma på torsdagskvällar på Vårnäs tillsammans med de andra tjejerna. Känns jätte roligt!

Det är också en enorm lättnad att Robin tycker om sin nye granne. Vi släppte ihop dem förut i stora hagen, till en början lukta de på varandra och Bejna skrek lite. Sedan blev det en liten uppvisning, med två tjocka herrar i fokus. Jisses vad snygga de var när de sprang! Robin krökte på nacken och sprang med spenstiga steg, Bejna lyfte svansen högt och längde på steget. Robin tyckte att det var spännande att visa upp sig för sin nye vän, för bralla är väl aldrig fel?
Kan säga att herrarna inte ville komma in på kvällen senare, efter att jag stått och tittat på dem en stund så kom Robin dock travandes.


Även denna bild är tagen från ägarens blogg.

Diver släpptes i hagen bredvid, han verkade inte bli så ledsen, han visade glatt upp sig för nykomlingen på andra sidan stängslet. Han tror ibland att han är en unghingst på nytt, farbrorn lilla.

På återseende!
/S

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback