Svart, vitt och allt därimellan

Idag har jag införskaffat mig graffiti nagellack och jag har bestämt mig att jag älskar det. Mamma fick äran att testa med rosa under, det blev verkligen snyggt!

Har för övrigt skrivit in mig på körskolan, känns för himla bra! Mot körkort! Jag och Rebecka ska gå en intensivkurs vecka 50, de blir la bra de!


Snygg bild jag hitta va?

I helgen blir de lång helg, är nämligen ledig på måndag, så grymt skönt! Ska spendera min fredagskväll i Österåker hos Effe, vi ha ha idol kväll och antagligen tjocka oss med massor godis!
Resten av helgen får vi se vad de bjuds på?

Var på bup idag, redde ut ännu mer tankar som jag hade i huvudet. Att gråten ibland hugger tag i mig trodde jag framtills idag att det var för att jag är trött och att mitt liv har vart i sån kaos nu senaste tiden. Men jag har inte bearbetat klart der traumatiska som hände förut. Blåmärken, förnekelse, stress och motarbetning. På ren svenska, när jag levde ihop med fel människa. Man kan jämföra det emd en traig spegel, skärvorna har limmats ihop men linjerna syns fortfarande. Så är jag, i nu läget. Det är kaos i mitt huvud, mina känslor är på vift och det är det jag får hjälp med - att sortera allt som rör sig.
Och det känns för himla bra.
För allt klarar man inte på egen hand.

Kom och tänka på att det är onsdag idag. Det är ingen bra dag.

Imorrn ska jag klä på mig något som jag tvekar om, jag stod i en evighet framför spegeln med de kläderna. Jag tjatade på mamma och frågade om och om igen, kan jag gå såhär imorrn? Och hon svarade bara ja, ja, ja, ja...
Har en skvätt taskig självkänsla.
Så imorrn och på fredag ska jag ha de kläderna för att bevisa för mig själv att jag kan tro på mig själv. Andra ska väl inte känna sig nöja med mig? Det är ju jag som ska.
Så därför ska jag bevisa för mig själv, att jag duger bra precis som jag är.

Ligger efter i skolan, måste försöka komma ikapp. Men tid tar det!
/S

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback