Ibland vill jag bara bort.



Som rubriken säger, ibland vill jag bara bort. Det behöver inte var 42 mil ifrån vingåker men det låter ibland bra lockande det med. 42 mil ifrån vingåker ligger våran stuga, Norge stugan. Vad jag älskar omgivningen runt stugan, det är så himla fint där. Idag är en såndär dag som jag vill iväg, bort. Mitt liv består just nu bara av att sova, plugga och vara lat. Jag hatar't.

Jag hatar att jag är så fruktansvärt lat nu.
Jag vill åka till stallet, mocka, bära tunga hinkar, klättra upp för höskullen, bli skrämd av kossorna på gödselstacken, fylla på halm, soppa hela logen, smörja sadeln och rida. Jag vill ut och galoppera, rida ut barbacka och bara känna lukten av häst.
Idag skulle det räcka med att få åka 6 kilometer ifrån vårat hus, upp till stallet.

Jag behöver inte åka till andra sidan jordklotet men jag vill iväg.
På måndag ska jag åka till Örebro, det är en början iallafall.
/S

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback