Skolavslutnings helg.

Jag och några flickor skulle på ölbrännbollen i fredags, vi var taggade när vi satt på balkongen och drack. Men ödet hade en annan plan för oss för det började nämligen att regna, oväntat? Nej. Så vi drog till en hr fest och ja, eller nej. Vi åkte iallfall hem ganska så skapligt, så den kvällen kunde vi allihopa lika gärna legat kvar i våra sköna soffor, känns det som.

Upp tidigt på lördagen och får lite smått panik för alltihopa, så typiskt mig. Jag klarar inte press och nerviositet på samma gång, hjärnan ger upp och paniken kommer. Så ja, blev lite smått sena där men gör absolut ingenting för the twins hade fixat ett bord på frukosten redan. Ja juste frukosten var det också ja, jag välte "fin glaset" och var allmänt riktigt klumpig och tappade och välte ännu mer saker innan jag hade hunnit sätta mig ner. Sen kom ju kära studenterna, ja vad finns att säga? Tinnitus i flera år, ohja. Nämen så farligt var det inte.

Tillbaka till skolan för att sjunga för alla elever och våran "Kung för dagen" låt blev riktigt bra tryck på när treorna fick sjunga med. Det är ju trots allt deras dag. Jag längtar till studenten.

Efter avslutningen så åt jag, mamma och pappa ute och då bjöds det på mat, godis och massa jäkla pengar. Mamma var generös och gav mig en viss summa för varje betyg jag fått igår, för jäkla bra alltså.

Sen vidare till bussen som jag och Evelina tog in till stan och busskortet funkade, high five! Blev lite strul innan vi åkte in, för det var ju så att vi skulle ha avskedsfest med den vi skulle avskeda kunde inte komma. Men inget tvekande, vi skulle in till stan ändå. Så vi färde styr mot Julias lägenhet. Efter det droppade Agnes, Sara, Anna, Bea, Emelie, Frida och slutligen Mathilda in i lägenheten. Mitt i allt så skulle jag och evelina grilla men ja, dte blev stekpannan istället. Bekvämligheten talade helt enkelt.

Kvällen blev riktigt lyckad med massor skratt och dans. Jag släppte på min i vaniga fall spärr och dansade som en tok och skrattade som ett as, de var faktiskt de andra som lockade fram mitt... fula skratt? Härliga känsla av att få släppa på gränsen lite, vad jag älskar dig!

Vi gick ut på stan och blev mer än någonsin inspererad till att ta studenten.
Jag ska dela med mig av min favorit "ramsa".
OP vårdare, kan man va hårdare?!
Men slutligen, kvällen var väldigt uppskattad och rolig - nu ser jag fram till midsommar!

Förresten så tog inte helgen slut där, för dagen efter tvingades jag att stiga upp klockan halv sju för att åka ut och ha morgon jour på ridskolan, gick väldigt smidigt. Var över förväntan ganska så pigg, hade ju trots alt bara sovit i tre timmar.
Efter jouren sov jag två timmar för att sedan göra mig klar och åka till Örebro för att gratta kusinen till hans examen. God mat och en hel del skratt gjorde min dag, för vem kan inte låta bli att skratta åt en av samhällets sötaste valp?

Hem och titta på filmen Valentine's day med en påse kinapuffar. Till min förtjusning så var Derek och Mark med ifrån Grey's, men besvikelsen kom smygande, snygge manliga mark fick vara gay i filmen, tummen ner. Men snygg var han iallfall. Mysig film som är värd att se!

Idag är det sommarlov och jag njuter som ett jäkla as.
/S

Permalink Allmänt Kommentarer (2) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Rebecka

Jag tror att han som spelar Mark är smygbög :D Det brukar ju vara så med snygga killar (;

Postat av: Sofie

Jag blir lite ledsen av tanken, men ja. Det är oftast så! ;) haha


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback