Framtiden framför mig?

Idag är det måndag och ja, måndagar är måndagar.

I skolan var det segt och trögt, som vanligt. Vi tittade på en film som jag inte minns vad den heter men den var jävligt bra! Filmen heter Patch Adams och handlar om en man med väldigt mycket glädje och höga mål - han vill bli en lärare som sprider glädje och lycka. Han vill kämpa för att bota sjukdomar med medicin och ta fram en levnads gnista igen - istället för att bara bota sjukdomen. Han menade att genom att bara bota sjukdom så sköt man bara upp döden - varje individ måste få känna lycka. Patienter har samma levnads värde som en läkare har. Se den filmen, den har ett himla bra budskap.

Idag så fikade jag med Rebecka, Paulina & Anna på fiket under bron. Vi satt där länge och bollade tankar och åsikter och till slut började vi bygga upp varandras framtider. Anna skulle göra en revolt(heter det så?), Rebecka ska leva med en gammal "joint-snubbe" som har suttit i fängelse och P ska leva med en man som Earnt (enligt mig) och ha flera döttrar och vara en stark mor som jobbar, uppfostrar sina barn ganska så självständigt. Och jag, ja vad säger man? Jag ska bo på landet och ha barn med en polis som jag ska vara särbo med då vi har för starka personligheter och går ihjäl på varandra, men vi ska älska varandra och träffas ofta. Jag ska ha en hel drös med fosterbarn och jobba som kontaktperson till alkolister, kriminella och de som fart illa till. Jag kommer ha en för jäkla snygg killkompis som kommer spendera mycket av sin tid med mig, han kommer hjälpa mig när tiden och orken inte räcker till, men han är bög. Så inget fifflande där inte!

Jag skulle nog själv vilja ändra lite i min framtid. Barn är inte helt fel och inte att bo på landet heller, idén med att vara kontakt person gillar jag starkt. Något fosterbarn kan nog också klämmas in? Därimot ska min man vara manlig och inte ha så stark personlighet, jag menar - jag måste ju kunna gå ihop med honom? haha (;
Vårat fikande fick vi dock avsluta hemma hos P - blev lite för dirty för gamlingarna där. Vi fick igång en riktigt hm, privat konversation? Men alltid kul att prata av sig lite och skratta, haha.

Ska fixa ihop en text som jag ska lägga ut på Annie's minneslund, va sjutton skriver man?
Det regnade idag och det finns väl en mening med det.

Sista idrotts lektionen imorrn men jag är inte ett dugg taggad, ursh fy och blä. Cirkelträning, vem fan kom på det? Ser inget roligt i att skutta omkring i en ring, då är det roligare att gymma faktiskt. Har en sån där periodare igen - jag har blivit bekväm.

Dags att leta rätt på något att ha på sig imorrn då!
/S


Slänger in en bonus bild.

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback