Handlar allt om förlåtelse?

Jag sitter i ett kolsvart rum med Kent's låt Socker spelandes - det känns som den är skriven till mig.
För egentligen, är det inte förlåtelse det handlar om? Man kan aldrig glömma, men man kan förlåta - eller iallafall ge det en chans. Jag vet vems fel det var, är det dags att förlåta mig själv, nu? Har jag den kontrollen att låta mig själv.. gå vidare? Ge livet och framtiden en chans?

Förut kollade jag på en av mina favorit filmer, I skuggan av värmen. Den är verkligen underbar, inte enbart för att Joel Kinnaman spelar en av huvudrollerna. Den har ett så starkt budskap, att förlåta sig själv och gå vidare. Precis som låten Socker.
Kvinnan i filmen är heorin beroende, vart på behandlingshem och blivit ren - men fastnat igen. För hon förlät aldrig sig själv att hon en gång började, hon la in sig bara - det var den fysiska delen. Men psyket var kvar, det lämnade hon åt intet. I slutet av filmen lägger hon in sig, därför att hon förstår att det är den ända rätta vägen att vandra. Men då är det inte kroppen som säger ifrån, då är dte hon själv som gör det - därför att hon hittat en motivation som hon skulle kunna jobba på - när hon kommer ut.

Det handlar om att förlåta sig själv, det är därför jag inte vet vad mitt nästa steg. För mitt steg utifrån det här jag har bakom mig, är just att förlåta mig själv. Att våga ge mig en ny chans - för att lyckas. Det är därför jag står här och trampar. All ilska och förtvivlan, jag står i utkanten av den.
Och det är just det här jag får hjälp med, jag kommer förlåta mig själv och ge framtiden en ny chans - en dag.
Tänk att jag egentligen vetat det hela tiden, men att se den filmen för att sedan lyssna på låten, det måste vart den perfekta kombinationen - för mig. Jag insåg plötsligt, jag ser det framför mig. Dörren behövs öppnas, handtaget behövs tryckas ner, av mig.
Min starkhet sväljs ibland av svagheten.
Men fy fan vad jag är bra, jag älskar mig själv.
Det är nog första gången som jag menar det, faktiskt.
Jag vet vart jag ska och jag vill, härliga känsla.
Det här klarar jag, punkt slut.
/S

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback