Har skaffat blogovin nu!

Har inte haft blogovin fören nu, verkar ju himla praktiskt!

Min eftermiddag har vart seg, sen jag kom hem från ridskolan har jag sluttit här och glott. Det här funkar inte längre snart!
Alltså, jag behöver råd. Va fan gör ni icke hästägare? Pillar på navelluddet? Jag blir tokig! Jag vet inte vad jag ska sysselsätta mig med. Jag skulle kunna lägga all energi på att plugga, men vem orkar det?
Börjar bli desperat.
Vad ska jag göra med mina dagar? Jag kan inte ens ta sovmorgon längre, för jag degar så mycket på dagarna, så jag blir inte trött.
Jag har också blivit lat som ett as.
Jag behöver verkligen en häst att motionera, jag blir tokig på att bara umgås med mig själv efter skolan, att vänta på att få sova. Jag är inte van med det här, jag är van med fartfyllda galopper och svettiga dressyrpass.
Den här livstilen jag lever nu passar mig inte.
Jag avundas de som kan njuta av tillvaron och inte göra något vettigt.
Jag är inge bra på det.

Det kliar i fingrarna, jag vill smörja utrustning, klippa manar, kratsa hovar, tvätta rent leriga hovar, olja hovar. Sånt där man gör när man får tid över, sån tid som jag får över nu.

Imorrn kväll ska jag följa med effe och dansa zumba, skaka på rumpan lite!
Tills dess, vet jag inte vad jag ska göra..
/S

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback