Du och jag håller andan.

Snodde några meningar från Rebecka Waher's blogg:

Förändringar i förhållandet till anhöriga som att:

ständigt gräla, aldrig ringa hem, ringa hem mitt i natten

Förändringar i skolan eller på jobbet som att:

ha svårt att koncentrera sig, få försämrade studieresultat

Beteendeförändringar som att:
inta konstiga kroppsställningar, stirra ihållande, få extrema
religiösa idéer, använda narkotika

Förändringar i det yttre som att:

ha på sig bisarra kläder, inte sköta den personliga hygienen

När du läst dessa rader, vad gissar du på att det handlar om då? Ungdomar, Tonåringar?
Vet du vad, det trodde jag först att det handlade om, men det är symtomen för schizofreni.
Det känns som att det handlar om tonåringar när man läser det. Att schizofreni och tonåringar har samma symtom, det känns väl bra? haha!
Nä, det är inget att skratta åt, men lite, konstigt känns det ju?

Jag hade det förresten bra i Dalarna, det är otroligt vilken skillnad på luft det är. Där uppe kändes det så rent och tro mig, jag blev trött av att vara där uppe. Men känslan av luften, det var härligt. Och tysnaden var uppenbar, knappt inga bilar och knappt inget folk, heller. Det var skönt. Men skulle nog bli galen om jag skulle vara där längre, för människor måste man ju se? Lapppsjukan kallas väl de. Men två dagar räckte, för de var skönt att få komma hem igen!
Men måste ju säga att jag saknat morfar, vi träffas ju inte så ofta. Vilket är synd!
Men han blev glad när jag följde med till skjutbanan och sköt lite, med hans studsare. Lärde mig faktiskt hur geväret funkade, otroligt nog.

Var lite ringrostig efter ett år, men mindes hur man laddade geväret och avfyrarens känslighet, för de krävs inte hårt tryck med fingret, det avfyras lätt ändå. Hade dock glömt smärtan mot axeln när man var för nära, haha. Inte skönt att få trycket i nyckelbenet, de funkar så länge man inte har axeln mot geväret.

Jag höll mig på högra pappret och mamma på vänstra.


Vi tog också flera promenader i sakta mak. Gick ut på bryggan och kände på vattnet, var för kallt för att bada. Men njuta av utsikten var inte helt fel!

Nu ska jag sträcka ut mig i soffan och slå på tvn.
/S

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback